Case: Dexis Belgium

Klant

Dexis Belgium

Zo hebben we geholpen

Enable, Build, Optimize

Hoe kunnen we jou helpen?

Laat het ons weten

Grote speler en toch bereikbaar

Dexis Belgium biedt een brede waaier van meer dan 400.000 producten en oplossingen. Naast het hoofdkantoor in Hasselt heeft het bedrijf verschillende vestigingen over het hele land. Persoonlijke service en klantgerichtheid staan centraal. Met duizenden telefoontjes, e-mails en zelfs faxberichten per dag is dat geen sinecure. Daarom kloppen ze in 2012 aan bij JUVO.

Dexis Belgium wil inzicht krijgen in de businessprocessen. Zowel om de service aan zijn klanten te verhogen als om het werk van de medewerkers beter te ondersteunen. Daarnaast wil het bedrijf de bestaande business intelligent tool moderniseren om informatie te centraliseren en acties aan te sturen. Data zijn daarvoor essentieel: datagedreven rapporteringen en -sturingen zijn de sleutelwoorden.

Wat is de rol van JUVO?

JUVO vervult bij Dexis Belgium een ondersteunende en coördinerende rol. Onze consultants doen dienst als klankbord voor de business mensen die daardoor meer inzicht krijgen. Ze zijn betrokken bij de (technische) analyses, de ontwikkeling en integratie van de verschillende applicaties, en bij de uitbouw en optimalisering van het BI-platform.

Wat betekent dat concreet?

  • Sales Force Automation tool

    JUVO analyseert de businessprocessen om daarin meer inzicht te krijgen. Op basis van de analyse ontwikkelt JUVO de Sales Force Automation (SFA) tool. Het resultaat is één overzichtelijk systeem dat alle datastromen registreert en de business de inzichten geeft die tot dan toe ontbreken. SFA centraliseert de informatie, stuurt de acties aan en bevat functies zoals centrale opslag van alle communicatie, geavanceerde zoekfunctie, workflows met bedrijfseigen regels en goedkeuringsprocessen, overzicht van de werkdruk van de medewerkers, uitgebreide rapporterings- en logboekregistratiemogelijkheden, werkverdeling over de verschillende locaties …

  • BI inzichten

    We moderniseren de bestaande business intelligent tool zodat die sneller, accurater en breder werkt. Bovendien koppelen we die tool aan moderne, toekomstgerichte technologieën zoals data lake en Kafka. Hierdoor wordt Dexis Belgium nog meer een datagedreven bedrijf.

  • Artificiële intelligentie

    Door de combinatie van dataverzameling en rapportering, en daaruit voortvloeiende inzichten, realiseert het project in 2020 een belangrijke mijlpaal. Met behulp van artificiële intelligentie automatiseren we samen met het interne IT-team belangrijke businessprocessen zoals de omboeking van een offerte naar een order. Het resultaat? Het werk gebeurt efficiënter en de productiviteit van de medewerkers stijgt terwijl de werkdruk onder controle blijft. Daardoor verhogen de klanttevredenheid, de omzet én de marge.

    Het project werd uitgeroepen tot ICT-project of the year.

    Imes Belgium - ICT project of the year

Dexis Belgium

Dexis Belgium is marktleider in de distributie van verbruiksartikelen voor MRO: Maintenance, Repair and Overhauld. De klemtoon ligt op de technische know-how van de product- en marktspecialisten. Die delen hun kennis met de klanten en garanderen de beschikbaarheid van alle standaardproducten 24/7/365.